fredag 4 december 2009

creative seed

Jag har legat efter med uppgifterna till creative seed. I helgen efter föreläsningen om Leonor Fini fick jag tecknar-dille och gjorde tre. Här kommer två. (Den tredje blev kvar på skolan!)


MÅNE. Uppgiften hette "three human figures, a chain a shovel and an animal" Försök hitta någon mening och samband i det ni! Det fick bli denna drömlika tolkning, som jag tycker blev ganska kul. Jag klättrar upp mot månen (som ska likna Beethovens dödsmask.) Djuret och damen någon sort motsatsfigurer som är ihopkedjade, och sedan en sorts kharon och dödgrävare i bakgrunden. Håhåjaja, tolkningar av bilder.........



"Discovery" var uppgiften för denna. Det värsta med att redovisa dessa bilder är att man måste berätta hur man tänkt! Jag fick säga att upptäckten är att hjärnan består av mask, men de äckliga maskarna blir fjärilar och andra insekter. Svarta damen glor på ett ägg, de är också fulla av möjligheter! Uoghh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar