torsdag 9 september 2010

Första veckan

Nu har det gått en vecka på nya terminen. Nu ska jag börja måla!!!
Färgkarta begränsad palett, skiss av gipsögat, min målarrock.

När man har pillat så länge med kolteckningar som jag så får man börja måla med svart, vitt och rå umbra i mediumet OLJA!!! Hurra, hurra!!
Steve står och jobbar...
Här är arbetsplatsen, trångt blir det, men mysigt... Min är redan full, känns det som.

Jag har börjat på en modellteckning. Papperet har jag färgat in med svart och gulockra vattenfärg för att jag ska kunna teckna henne i kol och krita. I tre veckor ska jag pilla på teckningen, hoppas tålamodet räcker! Linjerna går fortfarande fram och tillbaka. Kolla vilka olika händer hon har råkat få.... Suck!


Idag målade jag in första lagret på min duk! Först överförde jag teckningen till duken. Kul!

Svart, rå umbra och vitt!


 Calle gör ett stilleben.


3 kommentarer:

  1. Tre veckor på en enda modellteckning! Då lär man sig säkert en del. Den som hade det tålamodet. Suck.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är länge, men vi ska ju teckna in varenda skiftning i huden... Så tre veckor ska modellen stå. Jag har gjort några långa, men då har alltid barnen varit sjuka, eller något annat kommit i vägen, så det har alltid blivit kortare. Det ska bli kul att göra en så stor teckning.

    SvaraRadera
  3. Kul att få börja måla! Den kommer nog att bli kanon! Kul också att se bilder från skolan och hur du arbetar.

    SvaraRadera