torsdag 22 oktober 2009

Damen klar!!!

Här är hon bland alla inramade alster i modellrummet. Jag fattar inte att jag varit så frustrerad. Har tyckt att hon blir ju aldrig klar. Men jag tycker att hon kommer ut ganska bra. Man ska ju få ljusvalörerna exakt, så det ser ut som om hon kommer ut från väggen.

Så här ser hon ut beskuren. Visst ser hon tredimensionell ut?!! Men det är ju bara kol på papper.

Hurra! Detta är nästa offer. Har inte bestämt vinkel än, ganska fin i profil. Men det får jag se i morgon när hon kommer på plats.


Allt beror ju på hur man kan få ljuset att falla.


Återkommer med några nakenstudier. Har gjort massor, men aldrig någon längre pose. Jag önskar jag kunde få göra en sån där fin som tar flera veckor, men det får bara heltidsstudenter.... Snart!

Konst


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar