torsdag 15 oktober 2009

Kolla in resultatet av vårterminens pill på skolan "Swedish academy of reallistic art". Jag har gått där sedan i Januari, och gått halvtid.

Denna metod som används på SARA är att först teckna av ett antal bilder ur en bok. (2-d) och sedan ska vi teckna av tre-d objekt i svartvitt. (Gips-avgjutningar) Sedan avancerar man till begränsad palett (olja) och sedan färg. På förmiddagarna tecknar vi levande modell, varje dag om man går heltid, och varje vecka har vi föreläsning. Varannan vecka har vi "creative seed". Kul! Återkommer till det!


Den första gipsavgjutningen, nästan klar....



Min första kol-teckning, den till vänster är original
som jag ritar av.


Detta är min fjärde teckning.


Detta är min tredje Bargue-teckning i blyerts.


Work in progress


Min andra blyerts-Bargue

Min allra första Bargue-profil, jag gjorde två, för jag missförstod kritiken! Men dom är nästan identiska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar