torsdag 20 juni 2013

George Jacobs 5

Hej! Maj och Juni är dåliga månader att slutspurta i. Barnen har examen, alla har party och avslutningar överallt. Jag har haft vernissage på Svartsjö slott igen. Nästa vecka ska jag också jobba på denna bild. En del kvar...
Först tog jag bort de röda kläderna och satte in hans svarta t-shirt.
Men jag saknade en röd fläck, så han fick ett rött skynke. Så ska jag bara ge den galna mamman lite mer karaktär av Richard himself. Han är fortfarande suddig.

Den ursprungliga bok-traven ska få bli en laptop...

Bakgrundsfigurerna har fått mer detaljer
Bakgrundsgestalterna till höger ska också få ansikten och kaninöron... En hel del detaljer ska fixas, ramen ska beställas.


Sedan ska jag bygga klart min ateljé i Sjötorp, Hemlingby!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar